Táto webová stránka používa súbory cookie, aby ste pri jej návšteve mali čo najlepší zážitok. Pre viac informácií si prečítajte naše zásady ochrany osobných údajov. Ak si želáte akceptovať použitie nepodstatných súborov cookie, kliknite na tlačidlo "Súhlasím"
CONTAINER PLUS S.R.O.
Predmet všeobecných obchodných podmienok
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán: CONTAINER PLUS s.r.o., so sídlom: Zámocká 30, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, Slovenská republika, IČO: 50 613 502, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 115923/B, na strane predávajúceho (ďalej len „Predávajúci“), a tretích osôb (ďalej len „Kupujúci“), ktoré vzniknú pri nákupe a predaji kontajnerov, ktoré sú predmetom obchodnej činnosti Predávajúceho.
Predmetom predaja sú nové alebo použité stohovateľné skladové kontajnery vyrobené pre skladovacie účely a/alebo nové alebo použité prepravné kontajnery, vyrobené podľa normy ISO1 (ďalej len „Predmet predaja“).
Postup pri predaji
Predaj kontajnerov sa realizuje ďalej uvedeným spôsobom na základe dopytu Kupujúceho, prípadne na základe rámcovej alebo individuálne uzavretej kúpnej zmluvy.
Predávajúci podľa dopytu Kupujúceho vypracuje cenovú ponuku požadovaného Predmetu predaja, prípadne ďalších služieb a to najmä sprostredkovania alebo zaistenia dopravy (ďalej len „Cenová ponuka“) a zašle ju na odsúhlasenie Kupujúcemu. V Cenovej ponuke Predávajúci uvedie, že súčasťou zmluvných dojednaní sú všeobecné obchodné podmienky Predávajúceho, s ktorými sa Kupujúci môže oboznámiť na webovej stránke Predávajúceho www.containerplus.sk, a súčasne upozorní Kupujúceho, že v objednávke musí byť uvedené prehlásenie, že sa Kupujúci oboznámil so všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho a súhlasí s nimi. Na základe odsúhlasenej Cenovej ponuky Kupujúci vypracuje objednávku obsahujúcu dojednané náležitosti a prehlásenie, že sa oboznámil so všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho a súhlasí s nimi. Predávajúci na základe doručenej objednávky Kupujúceho obsahujúcej špecifikáciu Predmetu predaja, objednaných služieb, dojednanej kúpnej ceny, prípadne ďalšej dohody zmluvných strán a odsúhlasených všeobecných obchodných podmienok, vystaví Kupujúcemu faktúru, ktorá je súčasne potvrdením objednávky. Predávajúci upozorňuje, že bez odsúhlasenia všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho Kupujúcim, faktúra nebude vystavená. Kúpna zmluva je medzi stranami uzavretá okamihom doručenia faktúry Kupujúcemu. Kupujúci odsúhlasením všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho berie na vedomie a je oboznámený s tým, že všetky doložky a výhrady Predávajúceho uvedené na faktúre sú súčasťou zmluvných dohôd medzi stranami a sú preto pre Kupujúceho záväzné.
Po uhradení faktúry Kupujúcim, Predávajúci vystaví v prípade odovzdania Predmetu predaja v mieste Predávajúceho (Depo Pezinok, Depo Dunajská Streda) príkaz k vydaniu kontajnerov z depa s uvoľňovacou referenciou (Depot notification out) a ďalej formou príkazu k vydaniu kontajnerov (Sales Release Booking), vyzve Kupujúceho k prevzatiu Predmetu predaja.
V prípade dojednaného odovzdania Predmetu predaja u tretej osoby – kontajnerový terminál – Predávajúci po úhrade faktúry vystaví príkaz k odovzdaniu kontajnera z terminálu (Sales Release Booking), obsahujúci špecifikáciu Predmetu predaja a referenčné číslo, na základe ktorého je možné uvoľniť kontajner z terminálu a odovzdá ho resp. zašle Kupujúcemu. V prípade dohodnutej dopravy Predávajúci vystaví a zašle dopravcovi tak isto príkaz k preprave (Transport Order) obsahujúci špecifikáciu Predmetu predaja, číslo objednávky, miesto a adresu nakládky, miesto a adresu dodania, vrátane kontaktných údajov na mieste dodania na osobu, ktorá je určená k prevzatiu Predmetu predaja.
Odovzdanie a prevzatie Predmetu predaja
Ak sa realizuje odovzdanie a prevzatie Predmetu predaja u Predávajúceho – depo Pezinok, depo Dunajská Streda, zmluvné strany alebo osoby nimi určené (vodič dopravcu) potvrdí odovzdanie a prevzatie Predmetu predaja podpisom na potvrdení o vyzdvihnutí kontajnerov. V potvrdení o vyzdvihnutí kontajnerov je zaznamenaný stav Predmetu predaja v čase odovzdania a prehlásenie Predávajúceho o odsúhlasení tohto stavu alebo záznam o prípadných námietkach. Kupujúci je povinný si Predmet predaja pred prevzatím prehliadnuť a skontrolovať jeho stav z dôvodu zistenia či zodpovedá jeho požiadavkám. Predávajúci je povinný Kupujúcemu obhliadku vždy umožniť. V prípade, že Kupujúci nevyužije možnosť obhliadky, neskôr už nie je oprávnený namietať nedostatky, ktoré mohol pri prevzatí zistiť a prípadné reklamácie nebudú brané do úvahy. Každá strana obdrží jeden rovnopis potvrdenia o vyzdvihnutí kontajnerov.
Ak sa realizuje odovzdanie a prevzatie Predmetu predaja u tretej osoby – kontajnerový terminál, zmluvné strany rešpektujú potvrdenia o vyzdvihnutí kontajnerov potvrdzujúce stav Predmetu predaja zistený kontajnerovým depom. Pri odovzdaní a prevzatí Predmetu predaja sa postupuje primerane podľa článku 2. bodu 2.4. a postupov príslušného kontajnerového terminálu.
Kontajnery ako Predmet predaja sa zásadne odovzdávajú až po úplnom zaplatení kúpnej ceny, ak sa strany vo výnimočných prípadoch nedohodnú písomne inak. Vlastnícke právo k Predmetu predaja prechádza na Kupujúceho v súlade s ustanovením § 601 zákona č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka (eventuálne, v prípade ak sú zmluvnými stranami dve právnické osoby alebo je jednou zo zmluvných strán fyzická osoba – podnikateľ, v zmysle ustanovenia § 445 zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka) až úplným zaplatením kúpnej ceny, pričom táto skutočnosť bude medzi zmluvnými stranami dohodnutá písomne a bude súčasťou ustanovení kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami. Pokiaľ nebudú uhradené všetky ďalšie splatné pohľadávky Predávajúceho voči Kupujúcemu, zostáva Predmet predaja ďalej vo vlastníctve Predávajúceho. V prípade, že k úhrade Kúpnej ceny dôjde pred odovzdaním Predmetu predaja, nadobúda Kupujúci vlastnícke právo k Predmetu predaja okamihom, kedy mu bude umožnené s Predmetom predaja nakladať. Ak zo zmluvy nevyplýva niečo iné, prechádza nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia na Kupujúceho odovzdaním veci. Kupujúci berie na vedomie a je oboznámený s tým, že Predávajúci zostáva vlastníkom Predmetu predaja až do okamihu úplného zaplatenia kúpnej ceny. Kupujúci berie na vedomie a je oboznámený s tým, že Predávajúci je v prípade nezaplatenia kúpnej ceny za účelom zaistenia a ochrany svojho vlastníctva Predmet predaja na náklady Kupujúceho z miesta určenia odviezť. Kupujúci berie na vedomie, a je oboznámený s tým, že pri odvoze Predmetu predaja nebude klásť žiadne faktické ani právne prekážky a zaistí súhlas majiteľa pozemku so vstupom Predávajúceho alebo osoby ním určenej na pozemok za účelom odvozu Predmetu predaja. V prípade porušenia tejto povinnosti zodpovedá Kupujúci za prípadné škody a nároky tretích osôb vzniknuté v tejto súvislosti. Kupujúci berie na vedomie a je oboznámený s tým, že až do úplného zaplatenia kúpnej ceny nie je oprávnený na Predmete predaja vykonávať akékoľvek zmeny alebo úpravy. V prípade porušenia povinnosti podľa predchádzajúcej vety Kupujúci zodpovedá Predávajúcemu za všetky škody vzniknuté na Predmete predaja v súvislosti so zmenami alebo úpravami Predmetu Predaja.
Predávajúci vydá Predmet predaja Kupujúcemu do tridsiatich (30) dní od spätného prevozu Predmetu predaja k Predávajúcemu oproti úhrade kúpnej ceny s príslušenstvom a nákladmi spojenými so spätným prevozom. Po dobu trvania tejto lehoty nebude Predávajúci s Predmetom predaja akokoľvek nakladať. Po uplynutí tridsať (30) dňovej lehoty sa kúpna zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim od účinnosti ruší a Predávajúci je oprávnený s Predmetom prevodu naložiť podľa vlastného uváženia. Nároky Predávajúceho na úhradu nákladov spojených s prevozom Predmetu prevodu do miesta určenia, ak bola táto služba Predávajúcim zaistená a nárok na úhradu nákladov spätného prevozu Predmetu predaja k Predávajúcemu zostávajú zachované.
Kupujúci je povinný písomne – e mailom oznámiť predávajúcemu vady Predmetu predaja, ktoré zistil pri prevzatí Predmetu predaja, bez zbytočného odkladu, najneskôr do 24 hodín od prevzatia Predmetu predaja. Ak neoznámi Kupujúci vady Predmetu predaja riadne a včas, zbavuje sa tým práv a nárokov z vadného plnenia.
Inštalácia
Pokiaľ je miestom odovzdania Predmetu predaja miesto určené Kupujúcim, je Kupujúci povinný na svoje náklady zaistiť a predpripraviť vhodné miesto k umiestneniu Predmetu predaja. Vhodným miestom k umiestneniu Predmetu predaja rozumie najmä kvalitne spevnená plocha miesta, prístupnosť k miestu s dostatočným manipulačným priestorom, bezpečné pracovné podmienky. Kupujúci zodpovedá Predávajúcemu za všetky náklady, ktoré vznikli v súvislosti s nepripraveným alebo nevhodne pripraveným miestom (napr. viac vykonanej práce, poplatky dopravcu, pokuty a pod.) Predávajúci nezodpovedá za inštaláciu elektrických alebo iných zariadení. V prípade, že si Kupujúci na vlastné náklady zabezpečuje žeriav na vyloženie kontajnerov, je zároveň povinný na vlastné náklady zaistiť i upevnenie kontajnerov (bremena) na žeriav, t.j. zaistiť si osobu na obsluhu žeriavu. Prípadné škody vzniknuté v súvislosti s nesprávnym upevnením kontajnerov na žeriav, idú na ťarchu Kupujúceho.
Preprava Predmetu predaja do miesta určeného Kupujúcim sa vždy realizuje na náklady a nebezpečenstvo Kupujúceho. Za týmto účelom Predávajúci v mene Kupujúceho zaistí dopravcu alebo v prípade potreby špeditéra. Predávajúci neposkytuje dopravcovi alebo špeditérovi žiadne záruky. Predávajúci nie je oprávnený uplatňovať voči dopravcovi a/alebo špeditérovi akékoľvek právne nároky, všetky tieto práva prináležia výlučne Kupujúcemu.
Záruka
Predávajúci prehlasuje, že je výlučným vlastníkom Predmetu predaja a že žiadnej tretej osobe neprináleží k Predmetu predaja žiadne právo, ktoré by bolo spôsobilé narušiť nadobudnutie vlastníckeho práva Kupujúcim. Výhrada vlastníckeho práva Predávajúceho podľa čl. 3 ods. 3.3. týchto všeobecných obchodných podmienok nie je týmto ustanovením dotknutá.
Ak je Predmetom predaja nový, nepoužitý kontajner, Predávajúci poskytuje Kupujúcemu záruku v dĺžke 2 (dvoch) rokov od dodania Predmetu predaja do dohodnutého miesta určenia. Predávajúci ďalej prehlasuje, že Predmet predaja je spôsobilý k dohodnutému účelu používania. Predávajúci sa tejto svojej povinnosti zbaví, pokiaľ v okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy Kupujúci bol alebo si mohol byť vedomý takej vady, alebo nedostatku, ktorý zmluvný účel užívanie Predmetu predaja obmedzuje alebo vylučuje.
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť Predávajúcemu vady Predmetu predaja maximálne však do 24 hodín od ich zistenia. Predávajúci na základe predchádzajúcej dohody s Kupujúcim zaistí do 30 dní odborné posúdenie reklamácie.
Kupujúci je oprávnený žiadať bezplatnú opravu vád, za ktoré zodpovedá Predávajúci z titulu poskytnutej záruky. Oprava musí byť začatá do 30 dní od jej uplatnenia u Predávajúceho, pričom do tejto doby sa nezapočítava lehota na zaistenie odborného posúdenia reklamácie v zmysle článku 5. bodu 5.3. týchto všeobecných obchodných podmienok vyššie a musí byť ukončená v technicky zodpovedajúcom čase. Na základe zváženia Predávajúceho budú opravy vykonané buď na mieste Predmetu predaja alebo v priestoroch Predávajúceho. V tomto prípade idú dopravné náklady na ťarchu Predávajúceho.
Záruka podľa tohto článku sa vzťahuje len na nové nepoužité kontajnery. Ak je Predmetom predaja použitý kontajner/kontajnery, sú predávané v stave „ako stoja a ležia“ pričom Kupujúci berie na vedomie a je oboznámený s tým, že v budúcnosti nie je oprávnený k uplatňovaniu si nárokov z poškodenia a vád u Predávajúceho. V tomto prípade dojednaná cena použitého Predmetu predaja korešponduje so stavom a vekom Predmetu predaja ku dňu predaja.
Zodpovednosť za škody tretím osobám
Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené tretím osobám v súvislosti s použitím Predmetu predaja. Kupujúci sa zaväzuje odškodniť a zbaviť Predávajúceho akýchkoľvek nárokov tretích osôb a to bez zbytočného odkladu po doručení prvej výzvy k odškodneniu a súčasne sa zaväzuje vyriešiť takéto spory a nároky tretích osôb.
Nároky Predávajúceho, Kupujúceho, výpoveď a odstúpenie od zmluvy
Pre prípad omeškania Kupujúceho s úhradou kúpnej ceny či s plnením iných peňažných záväzkov voči Predávajúcemu, sa strany dohodli, že zmluvný úrok z omeškania bude vo výške 18% p. a. z dlžnej sumy, tým nie je dotknutý nárok Predávajúceho na zaplatenie zmluvnej pokuty v súlade s článkom 7. bodom 7.5 týchto všeobecných obchodných podmienok nižšie.
Ak je Kupujúci v omeškaní s úhradou peňažného záväzku dlhším ako 15 dní, je Predávajúci s okamžitou platnosťou oprávnený odstúpiť od zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy musí byť vyhotovené písomne a zaslané na adresu Kupujúceho. Predávajúci je ďalej oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že Kupujúci bez zjavného dôvodu odmietne prevziať Predmet predaja.
Predávajúci je ďalej oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade právoplatného súdneho rozhodnutia o zrušení a nariadenia likvidácie Kupujúceho alebo v prípade, že je na Kupujúceho vyhlásené insolvenčné konanie alebo pokiaľ Kupujúci rozhodne o svojom zrušení.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že je Predávajúci v omeškaní s odovzdaním Predmetu predaja dlhším ako 15 dní od dohodnutého dátumu dodania. Ak je však omeškanie Predávajúceho zapríčinené prekážkami na strane Kupujúceho tak Predávajúci nie je v omeškaní s Predaním predmetu predaja do doby odstránenia prekážok na strane Kupujúceho.
Ak dôjde k zrušeniu kúpnej zmluvy pred odovzdaním Predmetu predaja z dôvodov na strane Kupujúceho, vrátane situácie kedy Kupujúci odmietne prevzatie alebo zaplatenie Predmetu predaja bez akéhokoľvek oprávneného dôvodu, je Kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 30 % zo zjednanej kúpnej ceny predmetu predaja bez DPH a súčasne okrem tejto zmluvnej pokuty uhradiť Predávajúcemu všetky náklady, ktoré vznikli v súvislosti s plnením kúpnej zmluvy, najmä náklady na umiestnenie/zloženie predmetu predaja, poplatky a náklady dopravcu, penále a pokuty a pod.
V prípade ukončenia kúpnej zmluvy po odovzdaní Predmetu predaja z dôvodov na strane Kupujúceho, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu za každý kalendárny deň držania Predmetu predaja, poplatok za užívanie vo výške podľa aktuálneho platného cenníku Predávajúceho. Kupujúci je povinný okrem poplatku za užívanie uhradiť Predávajúcemu všetky náklady, ktoré vznikli v súvislosti s plnením kúpnej zmluvy, najmä náklady na umiestnenie/zloženie kontajnerov, poplatky a náklady dopravcu, penále a pokuty a pod.. Týmto nie je dotknutý nárok Predávajúceho na úhradu dohodnutého zmluvného úroku z omeškania a dohodnutej zmluvnej pokuty.
V prípade omeškania s úhradou platieb je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu všetky náklady, ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s vymáhaním pohľadávok a to vrátane poplatku za služby spoločnosti, ktorá sa zaoberá vymáhaním pohľadávok. Kupujúci je taktiež oboznámený s tým, že Predávajúci má nárok na úhradu paušálnej náhrady nákladov spojených s uplatnením pohľadávky v sume 40 ,- Eur v súlade s ustanovením § 2 nariadenia vlády SR č. 21/2013 Z. z.
V prípade omeškania s úhradou platieb je Predávajúci oprávnený použiť došlé finančné prostriedky najskôr na úhradu nákladov podľa predchádzajúceho odstavca, ďalej na úrok z omeškania a až potom na úhradu dlžnej čiastky.
Postúpenie práv
Kupujúci je oprávnený previesť alebo postúpiť práva vyplývajúce z kúpnej zmluvy na tretiu osobu len s predchádzajúcim písomným súhlasom Predávajúceho.
Záverečné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky sa tak isto vzťahujú na predaj hnuteľných vecí, tvoriacich súčasť alebo príslušenstva kontajnerov, najmä častí kontajnerov, vybavenia a zariadení kontajnerov.
Kúpne zmluvy uzatvárané medzi Predávajúcim na jednej strane a treťou osobou – fyzickou osobou nepodnikateľom na druhej strane sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka, a to najmä, nie však výlučne ustanoveniami § 588 a nasl.
Kúpne zmluvy uzatvárané medzi Predávajúcim na jednej strane a treťou osobou – právnickou osobou alebo fyzickou osobou - podnikateľom na druhej strane sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka, a to najmä, nie však výlučne ustanoveniami § 409 a nasl.
Prípadné spory budú riešené predovšetkým zmierom. V prípade ak strany neuzatvoria mimosúdnu dohodu, bude riešením sporu poverený miestne a vecne príslušný prvoinštančný súd žalovaného stanovený podľa príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka (eventuálne v prípade ak sú zmluvnými stranami dve právnické osoby v zmysle zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka).
Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, ktoré tu nie sú uvedené sa riadia zákonom číslo 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka (eventuálne v prípade ak sú zmluvnými stranami dve právnické osoby alebo fyzická osoba -podnikateľ v zmysle zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka).
Tieto všeobecné obchodné podmienky sú učinné od 01.01.2025.